لندینگ پیج‌ چیست و چه کاربردی دارد؟

لینک های کوتاه این مطلب :
# صفحه لندینگ لندینگ پیج # لندینگ پیج چیست # لندینگ پیج چیه # لندینگ پیج در وردپرس # لندینگ پیج دیجی کالا
# صفحه لندینگ لندینگ پیج # لندینگ پیج چیست # لندینگ پیج چیه # لندینگ پیج در وردپرس # لندینگ پیج دیجی کالا

فهرست مطالب

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و کارایی آن چیست؟

صفحه فرود – تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری نخستین گام در ایجاد رابطه بین شرکت و مشتری شماست و صفحات فرود یکی از مواردی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.
اما صفحات فرود چیست و برای چه کارهایی هستند؟
در این مقاله با این مووع به صورت کامل آشنا میشوید.

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج صفحه‌ای در قلب سایت شما است که برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری .
که از چند بعد با دیگر صفحه های ‌سایت شما متمایز است:

1. در این صفحه فرمی وجود دارد که مشخصات بازدید کننده را برای یک پیشنهاد خاص ثبت می کند.

۲. هدف نهایی آن تبدیل صفحه فرود به صفحه اصلی و حتی صفحه اصلی سایت است.

فرم را نمی توان صفحه فرود نامید زیرا هدف دیگری دارد.

لندینگ پیج چطور عمل می‌کند؟

1. کاربر یک فراخوان (CTA یا Call to Action) را می بیند و صفحه فرود را با فرم پر می کند.

۲. فرد فرم را پر می کند و در این لحظه بازدید کننده مشتری می شود.

3. اطلاعات دریافت شده از طریق فرم در پایگاه شما ذخیره می شود.

4- بر اساس داده های دریافت شده ، قادر خواهید بود نوع فعالیت را در بازار مورد نظر تعیین کنید.

اگر از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot یا Marketo استفاده می کنید ، می توانید دریابید که کدام یک منجر به Lead می شود و چگونه این افراد در سایت شما رفتار می کنند.
با استفاده از این اطلاعات ، می توانید مشتریان بالقوه را در مسیر درست هدایت کنید و با اقدامات درست بازاریابی ، بیشترین بررسی مثبت را بدست آورید.

یک Lead توسعه یافته می تواند یک هدف بازاریابی با کیفیت باشد و در نهایت افزایش ROI شما برای تیم فروش شما باشد.

 

نرخ تبدیل مشتری

در حالی که صفحه فرود یکی از اجزای اصلی فرآیند تبدیل است ،

اما در حقیقت ، ترکیبی از چندین عامل برای موفقیت در این روند کار می کند:

Call to Action (CTA):
دعوت به عمل یا دعوت به عمل می تواند یک عکس یا متنی باشد که کاربر را وادار به اقدامی خاص کند.
در صفحات فرود ، یک دعوت به عمل در واقع بازدید کننده را مجبور می کند برای دسترسی به پیشنهاد ویژه شما کلیک کند.
CTA ها حتی می توانند در وبلاگ های مرتبط با پیشنهاد یا صفحات دیگر در سایت شما ارسال شوند.

هرچه طرح پیشنهادی و CTA بهتر باشد ، بازدیدکننده به عنوان رهبر بیشتر می شود.

صفحه فرود:
همانطور که گفتیم ، صفحه لندینگ محل فرمی است که یک بازدید کننده برای دستیابی به محتوای خاص یا پیشنهادات و تبدیل شدن به LEAD پر می کند.

به محض اینکه بازدید کننده پرسشنامه را پر کرد ، باید به صفحه “متشکرم” برود.

صفحه متشکرم:
اگرچه ما از بازدید کننده در متن صفحه مقصد تشکر می کنیم ،

باز هم ، ما توصیه می کنیم بازدید کننده جدید خود را مجدداً هدایت کنید یا پس از لندینگ پیج به صفحه تشکر ویژه جداگانه بروید.
این صفحه همچنین مکانی عالی برای ادامه روند تبدیل است.
به این ترتیب می توانید جملات بعدی خود را از طریق فرم جداگانه یا CTA در مقابل کاربر خود قرار دهید.

چیزهایی که باید قبل از ایجاد صفحه فرود بدانید

قبل از شروع به ساخت لندینگ پیج خود ، باید مطمئن شوید که تحقیق درستی از کاربر خود انجام داده اید تا حداکثر بازخورد را دریافت کنید:

۱. شخصیت یا پرسونای خریدار

هویت خریدار از تحقیقات بازار و داده های کاربران فعلی شما گرفته شده است.
با استفاده از این اطلاعات ، شما می توانید شخصیت و علایق و همچنین طرز فکر مشتریان خود را ارزیابی کنید.
از این طریق می توانید با ارزش ترین محتوا را برای آنها بدست آورید.

هنگام ایجاد یک صفحه فرود ، مهم است که فقط یک گروه را هدف قرار دهید.
اگر یک صفحه فرود مناسب برای چند گروه ایجاد کنید ، مخاطبان خود را با محتوای نامناسب مواجه میکنید و

روند تبدیل را نقض می کند.
با انتخاب یک کاراکتر و یک گروه از کاربران ، می توانید روند مشتری سازی را تسریع کنید.

۲. پیشنهاد ویژه

این پیشنهاد باید برای بازدیدکنندگان سایت شما مفید باشد.
این می تواند یک کتاب ، وبینار ، آموزش یا هر محتوای قابل دانلود رایگان باشد.

۳. سفر خریدار

سفر مشتری روندی است که مشتری بالقوه برای خرید آن طی می کند.
این مسیر به سه مرحله ی معروف تقسیم شده است:
مرحله آگاهی (Awareness) ، مرحله توجه به موضوع و مرحله تصمیم یا قصد خرید.
انواع محتوا می توانند مراحلی را آماده کند تا راهی برای کاربران ترسیم کند

و حرکت آنها را از یک مرحله به مرحله دیگر آسان تر کنید. این مراحل را الان توضیح می دهیم:

مرحله آگاهی یا Awareness:

یک بازدید کننده در مرحله آگاهی نشانه هایی از یک مشکل یا فرصت را می بیند ، اما نمی تواند

روشن کنید مشکل دقیقا چیست.
در این مرحله ، فرد برای درک علائم و توضیح علت آنها تحقیقات زیادی انجام می دهد.
انواع محتوایی که برای هدف گرفتن این افراد در این مرحله استفاده می شود

شامل کتاب های الکترونیکی ، مقالات و آموزش ها است.

مرحله توجه:

در مرحله تأیید ، کاربر می تواند ایده ای کاملاً واضح درباره مشکل یا فرصت بدست آورد و اکنون ،

آنها می خواهند بدانند که چگونه آن را حل کنند.
انواع محتوایی که می توانید در این مرحله استفاده کنید مقالات ، وبینارها و فیلم ها هستند.

مرحله تصمیم یا قصد:

در این مرحله ، استراتژی و راه حل مشخص است.
در این مرحله کاربر فروشنده را مقایسه می کند و تلاش می کند

قبل از انتخاب نهایی ، لیست خود را به چند تامین کننده محدود کنید.
محتوای مناسب برای این مرحله مطالعات موردی ، نسخه آزمایشی و اطلاعات اضافی محصول است.

نکات برجسته ساخت یک صفحه فرود موفق

پس از انجام مطالعات دقیق و لازم ، نوبت به ایجاد صفحه فرود می رسد. پیشنهاد می کنیم موارد زیر را بخوانید:

1. یک عنوان جذاب و عالی بنویسید.

۲. پیام خود را و ارزش پیشنهاد خود را در عرض 3-5 ثانیه انتقال دهید به مشتری .

3. از Bullet Point استفاده کنید.

4. فرم دریافت اطلاعات را در صفحه فرود قرار دهید.

5. از یک تصویر زیبا در صفحه فرود خود استفاده کنید.

6. نشان های اشتراک گذاری در فضای مجازی را قرار بدهید.

7. در صورت لزوم ، نظرات مشتریان خودتان را در صفحه ی فرود خود قرار دهید.

8- گام های شفاف رو برای مشتری قرار دهید برای رفتن به مراحل بعدی.

ساخت لندینگ پیج با طراحان سیستم پایا

یکی از سرویس های طراحان سیستم پایا مشاوره و پیاده سازی صفحات لندینگ پیج‌ است.

این حرفه با آخرین استانداردهای روز جهان مطابقت دارد.
در صورت نیاز به کمک در ساخت صفحه فرود خود ، با ما تماس بگیرید ما شما را راهنمایی میکنیم.

چند نمونه از لندینگ پیج های عالی و برتر ایرانی و غیر ایرانی

در اینجا چند صفحه از لندینگ پیج‌های حرفه ای ایرانی وجود دارد:

لندینگ پیجصفحه فرودلندینگ پیج

 

 

چند نکته حائز اهمیت

چندین نکته مهم باید هنگام ایجاد صفحه فرود در خاطر داشته باشید:

1. روزانه لندینگ پیج خود را متناسب با رفتار روز مخاطبان تنظیم کنید.

۲. پیام خود را سریعتر و با کلمات کمتر منتقل کنید.

3. لندینگ پیج را از صفر تا صد بررسی کنید و مطمئن شوید که همه دکمه ها به درستی کار می کنند.

 

نکته های مهم تبلیغاتی

کار اصلی و مهم شما نه تنها با ایجاد یک صفحه فرود به پایان نمی رسد ، بلکه تازه شروع می شود.
در این مرحله ، باید بتوانید لندینگ پیج خود را به مخاطبان خود ارائه دهید.

شما می توانید این کار را به سه روش انجام دهید:

1. از CTAهای مختلف برای اقدام در صفحات دیگر استفاده کنید

۲. ارسال ایمیل به کاربران مرتبط و کاربران فیلتر شده

3. استفاده از فضای مجازی

تجزیه و تحلیل دقیق نتایج

وقتی کمپین شما راه اندازی شد ، موجی از کاربران به صفحات شما حمله می کنند.

شما باید نتایج را دائماً بررسی کنید (نه زیاد).

1. از خود بپرسید ، صفحه فرود من برای چند ماه همینطور با ارزش می ماند؟
اگر نه ، چه چیزی تغییر کرده است؟

۲. اگر پیشنهادات مختلفی را به صفحات مختلف فرود اضافه می کنید ، عملکرد آنها را با مقایسه کنید

اطلاعات بیشتر مخاطبان خود را پیدا کنید.

3. اگر یکی از صفحات فرود شما عملکرد بسیار خوبی دارد ، دوباره آن را تبلیغ کنید.

نکته پایانی

هر تغییری که در صفحه فرود ایجاد کنید ، از متن به عکس و تغییر فرم ، مطمئن شوید که فقط یک بار تغییر ایجاد می کنید ، و

کمی صبر کنید تا تغییر بعدی را اعمال کنید.

با این روش می توانید تعیین کنید که چه چیزی به طور خاص یا منفی بر عملکرد صفحه فرود شما تأثیر می گذارد.
اگر چندین تغییر را همزمان انجام دهید ، متوجه فاکتور تغییر نخواهید شد.

به همین دلیل ، در ایجاد لندینگ پیج‌های دیگر تجربه ارزشمندی کسب نخواهید کرد.

منبع: https://www.smartbugmedia.com/blog/back-to-basics-what-is-a-landing-page-and-how-do-they-work

این مطلب برات مفید بود ؟

بر روی ستاره ها بزنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز ها 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری ثبت نشده است ! اولین نفری باشید که نظر میدهد !

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟

طراحان سیستم پایا با قدمت و نمونه کار فراوان کمک میکند به شما تا با طراحی سایت ، طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی و تبلیغات در گوگل و تبلیغات 360 درجه بیشتر دیده شوید و فروش شما هم چندین برابر افزایش پیدا کند 

# صفحه لندینگ لندینگ پیج # لندینگ پیج چیست # لندینگ پیج چیه # لندینگ پیج در وردپرس # لندینگ پیج دیجی کالا