چطور استراتژی سئو خود را طراحی کنیم؟

لینک های کوتاه این مطلب :

فهرست مطالب

چطور استراتژی سئو خود را طراحی کنیم؟

استراتژی سئو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک مفهوم مهم بازاریابی دیجیتال است که ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد ،

اما در واقع اینگونه نیست.

حتی با تجربه بسیار اندک ، می توانید کارهای زیادی برای کمک به رتبه سایت سایت خود در موتورهای جستجو انجام دهید.

اگر به درستی انجام شود ، استراتژی SEO می تواند معجزه هایی را بهبود بخشد

که رتبه موتورهای جستجوگر شما را بهبود بخشد.

بنابراین ، سئو دقیقاً چیست؟

این مجموعه دستورالعمل هایی است که برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو در موتورهای جستجو مختلف باید دنبال کنید.

لیست در صفحه اول به معنای ترافیک هدفمند تر به وب سایت شما و احتمال تبدیل بیشتر است.

استراتژی های سئو
استراتژی های سئو

SEO به این دلیل به وجود آمده است که موتورهای جستجو نمی توانند وب سایتها را مانند انسان بخوانند و درک کنند.

از طریق SEO است که وب مسترها محتوای خود را به موتورهای جستجو ارتباط می دهند

تا بتوانند وب سایت شما را به طور مناسب رتبه بندی کنند.

اگر استراتژی سئو شما قوی نیست ، احتمال دارد مخاطبان شما متوجه وب سایت شما نشوند.

بیشتر ترافیک هرگز از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی کند.

از این رو ، کسب رتبه بالاتر و در اولین نتایج اول ضروری است.

این راهنما شما را به همه چیزهایی که باید بدانید برای منفجر شدن در صفوف خود مجهز می کند.

  1. مخاطبان هدف خود را بشناسید

این اولین و مهمترین گام در استراتژی سئو است.

شما باید مخاطبان هدف خود را کاملاً درک کنید و همچنین نحوه استفاده آنها از موتورهای جستجو را بررسی کنید.

دلیل این امر این است که موتورهای جستجو برای کارآمدترین نتایج برای کاربران تلاش می کنند.

بنابراین وب سایت شما باید شرایط دقیقی را برای کاربران ارائه دهد

تا در هنگام جستجوی چیزی لیست شوند.

  1. پیدا کردن کلمات کلیدی

    استراتژی سئو
    A nice search engine optimization illustration with a laptop and magnifying glass looking at your website in the rank 1 position.

هنگامی که مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کردید ،

می توانید شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط کنید و استراتژی سئو خود را پیدا کنید.

این به شما نشان می دهد

که کلمات یا عباراتی که مردم برای جستجوی وب سایتهایی مانند شما استفاده می کنند ، نشان می دهد.

کلمات کلیدی به شما امکان می دهد افرادی را که بالاترین شانس تبدیل را دارند هدف قرار دهید.

آنها همچنین می توانند در مورد آنچه مردم دقیقاً به دنبال آن هستند ، بینش ببخشند.

بر این اساس ، شما می توانید در وب سایت و خدمات آن تغییراتی ایجاد کنید

تا با نیازهای آنها مطابقت داشته باشد.

سه نوع کلمه کلیدی اصلی وجود دارد – عمومی ، جملات بلند و مطابقت گسترده.

کلمات کلیدی عمومی کلمات ساده ای مانند “car” هستند.

کلمات کلیدی مطابقت گسترده کمی خاص تر از کلمات عمومی مانند “اتومبیل هوندا” است.

شما معمولاً باید کلمات کلیدی تطابق گسترده را هدف قرار دهید ،

اما چندین بار کلمات کلیدی با دم بلند را نیز شامل می شوید.

برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید از ابزارهایی مانند:

KWFinder یا Google Keyword Planner استفاده کنید.(استراتژی سئو)

به سادگی کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و این ابزارها همه ترکیبات مرتبط را به شما نشان می دهد.

همچنین میزان جستجوی هر یک از این کلمات کلیدی را به همراه سطح دشواری در رتبه بندی به شما نشان می دهد.

نکته اصلی هدف قرار دادن کلمات کلیدی است که از حجم جستجوی خوبی برخوردارند اما از رقابت کم برخوردارند.

این می تواند به شما کمک کند به سرعت و بدون هیچ زحمتی رتبه بندی کنید.

  1. از کلمات کلیدی بهینه استفاده کنید

    استراتژی های سئو
    استراتژی های سئو

پس از به دست آوردن کلید واژه های مناسب ، باید آنها را در مکان های مناسب قرار دهید

که موتورهای جستجو بتوانند آنها را پیدا کنند.

شما باید عناوین کلیدی خود را به عناوین صفحه ، عنوانها ، توضیحات متا ، URL ها و محتوای خود اضافه کنید.

اما اگر تراکم کلمات کلیدی خیلی زیاد باشد ،

ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شوید.

بنابراین مطمئن شوید که از کلمات کلیدی سوء استفاده نمی کنید.

Google مقالاتی را در وب سایتهایی که به طور طبیعی نوشته شده اند

و با کلمات کلیدی پر نشده اند ترجیح می دهد.

به طور خلاصه ، شما باید به طور ایده آل چگالی کلمات کلیدی را در حدود 0.5٪ – 1٪ برای کلمات کلیدی با دم بلند

به همراه کلمات کلیدی معنایی و LSI حفظ کنید.

نمایه سازی معنایی جانبی (LSI) کلمات کلیدی است

که با کلمات کلیدی شما جستجو می کنند.

  1. محتوای تصویری خود را بهینه کنید

    استراتژی های سئو
    استراتژی های سئو

در حالی که ممکن است بهینه سازی محتوای متن وب سایت شما بسیار ساده باشد ،

محتوای تصویری همان جایی است که مشکل پیدا می کند.

موتورهای جستجو قادر نیستند بگویند کدام تصاویر و فیلم ها در وب سایت شما وجود دارند.

شما باید محتوای تصویری را از طریق برچسب های عنوان و برچسب های alt تعریف کنید تا Google بتواند آن را بخواند.

متن alt به یک موتور جستجو می گوید محتوای شما درباره چیست و چرا در وب سایت شما وجود دارد.

به همین ترتیب ، برچسب عنوان به عنوان عنوان محتوای تصویری کار می کند.

می توانید کلمه کلیدی تمرکز خود را به این برچسب ها اضافه کنید تا محتوا به موتور جستجو اهمیت بیشتری پیدا کند.

بازاریابی تصویر و فیلم برای SEO سایت بسیار مهم است ، بنابراین حتماً آن را درست انجام دهید.

5- لینکها را بسازید

استراتژی های سئو

موتورهای جستجو از پیوندهای بین صفحات برای تعیین نحوه اتصال آنها به یکدیگر استفاده می کنند.

براساس تعداد پیوندهایی که از طریق سایر وب سایتها به صفحه شما هدایت می شوند ، قدرت آن را تعیین می کنند.

این پیوندها “backlinks” نامیده می شوند.

ساده ترین آن ها بک لینک طبیعی نامیده می شوند ، که وقتی شخصی بدون درخواست پرسیدن به مطالب شما پیوند بخورد اتفاق می افتد.

همچنین می توانید با سایر وب مسترها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که پیوندهای شما را در محتوای آنها درج کنند.

نوشتن پست های مهمان در وب سایت های دارای قدرت بالا نیز راهی عالی برای بدست آوردن لینک های با کیفیت است.

بک لینک نه تنها به شما در استراتژی سئو کمک می کند بلکه باعث افزایش ترافیک و آگاهی از برند شما می شود.

۱۰ دلیل برای اینکه چرا وردپرس بهترین CMS برای سئو است.

  1. اهمیت رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید

    استراتژی های سئو
    استراتژی های سئو

اگرچه SEO(استراتژی سئو) به طور مستقیم تحت تأثیر حضور در رسانه های اجتماعی شما قرار نمی گیرد ،

اما قطعاً به طور غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می گیرد.

چیزهایی که در رسانه های اجتماعی منتشر می شود توسط افراد زیادی دیده می شود.

شانس خوبی وجود دارد که برخی از آنها دوست دارند و از لینک آن در وب سایت خود استفاده کنند.

این می تواند یک بک لینک با ارزش برای شما ایجاد کند که می تواند به بهبود رتبه بندی جستجوی شما کمک کند.

علاوه بر این ، وب سایت هایی مانند فیس بوک می توانند ترافیک بزرگی نیز به شما ارائه دهند.

یک راه خوب برای بهره گیری از رسانه های اجتماعی شما این است که مرتباً محتوای با کیفیت ارسال کنید.

این می تواند درگیری شما را افزایش داده و طرفداران خوبی را به دنبال خود داشته باشد که منجر به بازدید بیشتر وب سایت می شود.

منبع

سوالات متداول استراتژیی سئو

برای اینکه پول، هزینه و انرژی خود را در جای درست و اصولی استفاده کنیم، نیاز داریم تا بیشتر از هر چیز دیگری به استراتژی سئو اهمیت بدهیم.

اگر میخواهید در سئو به نتیجه برسید ابتدا باید بدانید که مسیر رسیدن شما به این نتیجه چیست. استراتژی سئو میتواند این مسیر را به نحو کاملی برای شما ترسیم کند.

اشتباهی که خیلی از افراد میکنند این است که اول از همه میروند سراغ طراحی یک استراتژی سئو کامل و بدون نقص!

اما واقعیت این است که استراتژی شما هیچ وقت عالی و بدون نقص نیست و می بایست همواره با اطلاعاتی که از تلاش های خود جمع میکنید، آن را بهبود دهید. برای اینکار باید با 3 گامی که در این مقاله تعریف کردیم خوب آشنا باشید.

با اینکه این سوال کلی بنظر می‌رسد اما انتظارات نابجایی که بعضا از استراتژی سئو داریم، پاسخگویی به این سوال را ضروری می‌کند:

اگر از راه درست وارد شویم، سئو میتواند کارهای زیر را انجام دهد:

1- افزایش آمار جستجوی یک عبارت خاص

2- سئو، برندینگ نیست

3- تبدیل مستقیم مخاطبان به مشتری

4- سئو یک داستان یک‌شبه نیست!

مهم‌ترین سوالی که برای علاقمندان به یادگیری سئو و بخصوص مدیران پیش می‌آید این است که فرآیندهای سئو چه مقدار زمان میبرد. در جواب باید بگوییم:

  • 3 تا 6 ماه : کسب جایگاه در عبارات کلیدی طولانی و کم رقابت
  • 6 تا 9 ماه : کسب جایگاه برای عبارات پر رقابت و پرجستجوتر
  • 12 تا 18 ماه : رقابت صدر جدولی‌ها

Domain Authority یا قدرت دامنه در سئو یک مقدار عددی است که توسط چندین ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده می شود و نحوه مشاهده موتورهای جستجو محبوب و قابل اعتماد وب سایت شما را اندازه می گیرد. این براساس نحوه پیوند وب سایت ها به یکدیگر در سراسر وب محاسبه می شود.

 

یک متخصص سئو شخصی است که در بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد. آنها برای افزایش تعداد بازدیدهایی که از موتورهای جستجو دریافت می کنند، در بهینه سازی وب سایت ها تخصص دارند.

 

مدیر اجرایی سئو وب سایت ها را بهینه می کند تا در موتورهای جستجو بالاتر ظاهر شوند و بازدید کنندگان وب سایت بیشتری را بدست آورند. آنها در سئو های خارجی و روی داخلی کار می کنند.

 

نویسنده محتوای سئو شخصی است که به منظور نمایش محتوا در موتورهای جستجو و به دست آوردن بازدید کنندگان وب سایت، مطالبی را می نویسد. آنها عموما از سئو و بازاریابی محتوا آگاه هستند.

 

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، می توانید بازاریابی را به صورت آنلاین یاد بگیرید و یا تجربه عملی را برای بهینه سازی وب سایت های خود بدست آورید. بین سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی، روش های بی شماری برای بهینه سازی یک وب سایت وجود دارد. بنابراین برای موضوعاتی که برای ناشر مهم هستند، رتبه بندی می شود.

 

 

این مطلب برات مفید بود ؟

بر روی ستاره ها بزنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز ها 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری ثبت نشده است ! اولین نفری باشید که نظر میدهد !

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟

طراحان سیستم پایا با قدمت و نمونه کار فراوان کمک میکند به شما تا با طراحی سایت ، طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی و تبلیغات در گوگل و تبلیغات 360 درجه بیشتر دیده شوید و فروش شما هم چندین برابر افزایش پیدا کند