امتیاز

برای شکستن غول دیجیتال مارکتینگ باید 10 گام زیر را طی کرد.

1- بازاریابی محتوا

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی دیجیتالی است که بر ایجاد و توزیع محتوا برای مخاطبان هدف تمرکز دارد.

هدف این محتوا بودن ارزشمند ، مرتبط و (ایده آل) سازگار است. هدف نهایی آن هدایت یک عمل مشتری سودآور است.

بخش مهم در اینجا “با ارزش” و “مرتبط” است. این چیزی است که بازاریابی محتوا را جدا از تبلیغات سنتی اسپم می گوید.

مخاطب هدف باید بخواهد مطالب را جستجو کرده و آن را مصرف کند.

به معنای وسیع تر ، بازاریابی محتوا بخشی از سایر فعالیت های دیجیتال مارکتینگ ، اعم از بازاریابی رسانه های اجتماعی ، SEO یا بازاریابی ایمیل است.

محتوای کیفیت باید اصلی ترین فعالیت های بازاریابی دیگری باشد که دنبال می کنید.

برخی از نمونه های بازاریابی محتوا عبارتند از: پست های وبلاگ ، فیلم ها ، پادکست ها ، اینفوگرافیک ها ، برگه های سفید ، مطالعات موردی ، کتابهای الکترونیکی.

2- بهینه سازی موتور جستجو(سئو)

SEO یا همان Optimization Engine Search فرآیند بدست آوردن ترافیک با کیفیت از نتایج جستجوی رایگان یا ارگانیک در موتورهای جستجو (مانند Google و Bing) است.

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام

مهم است که ترافیکی که به وب سایت خود هدایت می کنید مربوط به صنعت شما باشد.

اگر شما بتوانید حجم بالایی از بازدید کنندگان را که به جستجوی رایانه های Macintosh جذب می شوند ، جذب کنید

در حالی که آنچه در واقع انجام می دهید فروش بارانی است ، ترافیک هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت.

SEO یکی از مهمترین انواع بازاریابی دیجیتال است.

با بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو می توانید جریان پایداری از ترافیک مربوطه را افزایش دهید که فقط با گذشت زمان رشد می کند.

بدون بهینه سازی موتور جستجو ، مردم به راحتی نمی توانند شما را در اینترنت پیدا کنند.

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام

برخی از تکنیک های بهینه سازی عبارتند از: تحقیق در مورد کلمات کلیدی مربوطه و شامل آنها در کپی وب سایت ، بهینه سازی عناوین وب سایت ، توضیحات و سرعت بارگذاری ، ایجاد لینک های مربوطه.

بخوانید :   4 ابزار شگفت انگیز برای شبکه های اجتماعی

توجه کنید که برایان دین از Backlinko با درج آن در عنوان H1 و پاراگراف اول ، وبلاگ را برای کلمه کلیدی “استراتژی SEO برای 2019” بهینه می کند.

3- بازاریابی موتور جستجو (SEM)

در ابتدا ، اصطلاح “بازاریابی موتور جستجو” به عنوان اصطلاح چتر برای فرایند دستیابی به ترافیک جستجوی پرداخت شده و رایگان استفاده شد.

با گذشت زمان ، این صنعت صرفاً برای فعالیتهای پولی به استفاده از اصطلاح “SEM” یا بازاریابی موتور جستجوگر روی آورد.

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام

بنابراین ، این نوع بازاریابی دیجیتال به چه معنی است؟

 

بازاریابی موتور جستجو به نوعی بازاریابی دیجیتال اشاره دارد که هدف آن افزایش استفاده از وب سایت در موتورهای جستجو با استفاده از روش های پرداخت شده است.

به عبارت دیگر ، این تبلیغاتی است که شما در Google AdWords و Bing Ads ارائه می دهید.

می توانید نتایج جستجوی پرداخت شده را در Google با علامت کوچک “تبلیغ” در ابتدای URL تشخیص دهید.

همچنین ، Google این صفحات را در اولویت نتایج جستجو قرار می دهد.

 

با ترکیب SEO و SEM می توانید ترافیک با کیفیت را به وب سایت خود هدایت کنید.

با کمک بازاریابی موتور جستجو می توانید خود را در مقابل مخاطبی قرار دهید که به طور فعال در جستجوی سرویس ها و مارک هایی مانند شما است.

  1. بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

به عبارت ساده تر ، بازاریابی رسانه های اجتماعی به روند استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای جلب ترافیک و توجه اشاره دارد.

با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید میزان مواجهه را افزایش داده و روابط معناداری با مشتریان برقرار کنید.

در حالی که همه می توانند از SMM به عنوان نوعی بازاریابی دیجیتال بهره مند شوند ، شرکت های B2C و SaaS تمایل دارند تا از این مزیت بهره ببرند.

بخوانید :   LEAD چیست ، نقش آن در بازاریابی اینترنتی

بازاریابی رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد گوش دادن به حرف های شما برای گفتن مشتریان ، درگیر شدن در مکالمه و به اشتراک گذاری مطالب ارزشمند است.

  1. تبلیغات پرداخت با هر کلیک (PPC)

پرداخت به ازای هر کلیک ، الگویی از تبلیغات است که در آن بازاریابان هر بار که مردم روی تبلیغ خود کلیک می کنند ، هزینه ای را پرداخت می کنند.

در اصل ، این روند خرید ویزیت به سایت شماست ، برخلاف دریافت آنها به صورت ارگانیک از طریق سئو یا سایر انواع بازاریابی دیجیتال.

 

PPC یکی از انواع جستجوی پرداخت شده است. این شبیه به SEM (بازاریابی موتور جستجو) است

اما همچنین می تواند شامل تبلیغات نمایشگر (هزینه بر اساس هر کلیک) و تبلیغات وابسته باشد.

  1. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از روشهای رایج مردم در این روزها درآمدزایی اینترنتی است.

اگر برنامه وابسته شما موفقیت آمیز باشد ، ممکن است درآمد منفعل مناسبی داشته باشید.

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام

در اصل ، بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی دیجیتالی است که فرد در آن شریک می شود تا بتواند کمیسیونی برای ترافیک ایجاد کند که وی برای این تجارت ایجاد می کند.

این را تصور کنید: شما پیوندی را به وب سایت خارجی در وبلاگ یا وب سایت خود قرار داده اید.

هر بار که کاربر به این وب سایت خارجی مراجعه کرده و اقدام به خرید می کند ، یک کمیسیون دریافت می کنید.

  1. بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل یکی از محبوب ترین انواع بازاریابی دیجیتال است.

به طور خلاصه ، این استفاده از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات شخص است.

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام

اگر کمی عمیق تر پیش بروید ، بازاریابی از طریق ایمیل نیز ممکن است به ایجاد روابط با مشتریان مربوط باشد.

در حالت ایده آل ، ایمیلهایی که برای مشتریان خود ارسال می کنید نه تنها باید با آنها صحبت کنید بلکه تعامل معنی دار با برند شما را ترغیب می کنند.

بخوانید :   9نکته برای انتخاب بهترین عنوان سایت

9نکته برای انتخاب بهترین عنوان سایت

8- بازاریابی پیام رسانی فوری

پیام رسانهای فوری آخرین روند ارتباطات هستند. 1.5 میلیارد نفر در سطح جهان به طور ماهانه از WhatsApp استفاده می کنند و به دنبال آن Facebook Messenger و WeChat هستند.

اگر می خواهید مخاطبان شما در آنجا باشند ، وارد بازاریابی پیام رسانی فوری شوید.

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
  1. تبلیغات رادیویی

در حالی که برخی مورد توجه “قدیمی” قرار گرفته اند ، تبلیغات رادیویی همچنان ممکن است یک رسانه قدرتمند باشد ، به خصوص برای شرکت های B2C و مشاغل محلی.

فقط در ایالات متحده ، تبلیغات رادیویی 7.8٪ از کل مخارج رسانه ها (منبع) را تشکیل می دهد.

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام

تبلیغات رادیویی نیز نسبتاً ارزان است ، زیرا نیازی به تولید تصاویر فانتزی ندارید: شما فقط به تخیل مشتریان خود اعتماد دارید.

  1. تبلیغات تلویزیونی

آخر اینکه ، لیست ما از انواع بازاریابی دیجیتال بدون تبلیغات تلویزیونی کامل نخواهد بود.

با توجه به اینکه جمعیت عمومی روزانه بیش از 4.5 ساعت از تلویزیون می گذرد ، همچنان یکی از محبوب ترین انواع متوسط ​​است.

این سریعتر از مثلاً روزنامه ها یا رادیو به مردم می رسد. با توجه به اثر قدرتمند ویدئو بر روی انسان ، همچنین می تواند بسیار مؤثر باشد.

شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام
شکستن غول دیجیتال مارکتینگ در 10 گام

جمع بندی

انواع بیشتری از بازاریابی دیجیتال وجود دارد اما این 10 نقطه شروع خوب را به شما می دهد.

لزوماً لازم نیست با همه ده نفر همزمان شروع کنید. معدودی را انتخاب کنید که فکر می کنید ممکن است

به بهترین وجه مناسب برای تجارت شما باشد ، آزمایش و اندازه گیری نتایج را انجام دهد.

منبع

 

0 نظرات

نظر خود را بنویسید