ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سال های اخیر با توجه به گسترده شدن کسب و کارهای اینترنتی، بسیار متنوع شده اند.

در سال های اخیر با توجه به این که فناوری اطلاعات توسعه چشمگیری داشته است،

کاربران به این مقوله توجه بیشتری کرده اند و متوسط زمان آنلاین بودن آن ها بیشتر شده است،

بحث دیجیتال مارکتینگ هم به عنوان یک دانش مستقل مورد توجه واقع شده است.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

پیش از این که بازاریابی دیجیتال را تعریف کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که این اسم در واقع مانند یک چتر مفهومی است.

به عبارتی دیگر، برای فهم عمیق دیجیتال مارکتینگ به جای این که با تعریف مستقیم آن آشنا شوید

بهتر است با تکنیک ها و ابزار های آن آشنا شوید که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار دارند.

از دیجیتال مارکتینگ هنوز نمی توان یک تعریف خاص و مشخص بیان کرد

اما تعریف زیر تا حتی می تواند مرزهای دیجیتال مارکتینگ را مشخص کند.

بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از ابزار ها و فعالیت هایی است که

در بستر دیجیتال (با استفاده از وبسایت، شبکه های اجتماعی و…) استفاده می شود تا برای یک یا چند محصول بازاریابی شود.

 

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چه هستند؟

 

بهترین ابزارهای سئو (SEO)

 

سئو، یکی از بهترین شیوه های بازاریابی دیجیتال است که در آن رقابت زیادی وجود دارد.

اگر بتوانید سایت خود را به درستی و روی کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی کنید هدفمند ترین مخاطبان را خواهید داشت.

شاید نتوان تاثیرگذاری سئو را با هیچ روش دیگری در دیجیتال مارکتینگ مقایسه کرد، چرا که هدفمند ترین مخاطب شما کسی است که خودش به دنبال خدمات و محصولات شما می گردد.

در این روش با انجام بهینه سازی سایت از داخل و خارج که شامل بحث های فنی و محتوایی است سایت شما

برای موتور های جستجو بهینه می شود و زودتر از رقبایتان در معرض دید قرار می گیرید.

بخش بزرگی از کار دیجیتال مارکترها جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل است.

ابزارهایی که در این بخش معرفی کردیم مهمترین موارد در سئو و بهینه‌سازی سایت هستند.

گوگل سرچ کنسول

سرچ کنسول گوگل ابزاری است که حضور وبسایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل را رصد و عیب‌یابی می‌کند.

با سرچ کنسول می‌توانید، ببینید کاربران با جستجوی چه کلیدواژه‌هایی به سایت شما وارد می‌شوند،

رتبه صفحات شما در نتایج جستجو چطور است و در کل وبسایت شما از نظر گوگل در وضعیت مناسبی هست یا نه.

ابزار ماز (MOZ)

ماز مجموعه‌ای از خدمات رایگان و غیررایگان برای سئو و تحلیل رقبا است.

با ابزارهای رایگان ماز می‌توانید برخی کارها مثل تحقیق کلیدواژه، بررسی بک‌لینک‌ها و … انجام دهید.

خدمات اصلی و قدرتمند ماز در حالت غیررایگان (MOZ Pro) ارائه می‌شود.

Semrush

سمراش (Semrush) رقیب پلتفرم ماز است که معرفی کردیم.

این پلتفرم هم مجموعه‌ای از ابزارهای تحلیل سئو، بک‌لینک، دامنه، شبکه‌های اجتماعی و … است.

ahrefs

سومین پلتفرم خدمات سئو با امکانات تحلیل و بررسی ahrefs است.

مثل دو رقیب قبلی، رقبا و سئو سایتتان را از جنبه‌های مختلف بررسی تحلی می‌کند.

Screaming Frog SEO Spider

نرم‌افزار SEO Spider برای بررسی لینک‌های داخلی و خارجی وبسایت و

همینطور بررسی ساختار ارتباطی صفحات استفاده می‌شود.

Yoast SEO افزونه

افزونه یوست مخصوص سیستم‌ مدیریت محتوای وردپرس است و هر صفحه را از نظر کلیدواژه، لینک‌های داخلی

یا خارجی و رعایت نکات سئو بررسی می‌کند.

Lighthouse

ابزار Lighthouse به کارشناسان سئو، وبمسترها و طراحان وبسایت کمک می‌کند تا

عملکرد وبسایت را بسنجند و ایرادات احتمالی را رفع کنند.

ابزار تست اسکیما

کدهای اسکیما کدهایی برای نشانه‌گذاری صفحات با هدف درک شدن توسط موتورهای جستجو و نمایش محتوا در قالب‌های خاص است.

مثلاً با کد اسکیما به گوگل می‌گویید این مقاله درباره ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.

گوگل هم با این کد می‌فهمد این یک راهنما در حوزه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.

mobile friendly test

بعد از به‌روزرسانی الگوریتم Mobile First Index در موتور جستجوی گوگل، گوگل به وبسایت‌‌های سازگار با صفحات موبایل رتبه بالاتری داد.

بهینه‌سازی وب برای موبایل راهکارهای متنوعی مثل ریسپانسیو کردن دارد.

برای اطمینان از این که وبسایت شما از نظر گوگل برای موبایل‌ها مناسب است، می‌توانید از ابزار

mobile friendly test استفاده کنید. کافی است آدرس صفحه دلخواه را وارد کنید و بعد از تست ایرادهای احتمالی را برطرف کنید.

ابزار ساخت لینک UTM

بهترین روش برای این که لینک‌های خود را رصد کنید، تعداد کلیک‌ها، منبع کلیک و نوع لینک را بدانید، استفاده از لینک‌های یو تی ام است.

این لینک‌ها علاوه بر آدرس معمولی، اطلاعاتی اضافی دارند که در ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس قابل شناسایی است.

برای ساخت لینک یو تی ام باید پارامترهایی را به انتهای آدرس اضافه کنید.

هرچند به صورت دستی هم این کار امکان‌پذیر است اما با یک ابزار ساده می‌توانید خیلی سریع‌تر و با کمترین خطا این کار را انجام دهید.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که می توانید از آن در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید بازاریابی محتوا است.

اهمیتی ندارد که کسب و کار ما تا چه اندازه کوچک یا بزرگ است، شما به هر حال به بازاریابی محتوا نیاز خواهید داشت.

شما ممکن است بخواهید با یک مقاله نیاز مخاطبانتان را برطرف کنید یا این که بخواهید دست به تولید ویدیو های آموزشی بزنید.

BuzzSumo

BuzzSumo از آن دسته از سرویس هایی است که جهت تدوین استراتژی محتوا به کمکتان می‌آید.

درواقع با این ابزار، محتوایی که بیشترین لایک، کامنت، لینک و به طور کلی بیشترین اینگیجمنت را در شبکه های اجتماعی دریافت کرده ‌است را مشخص و رتبه بندی می‌کند.

از آنجایی که محتوا یکی از حوزه های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ است در نتیجه

می‌توان این سرویس را جزء بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت.

 

بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ

 

ایمیل مارکتینگ هنوز هم در ایران بازدهی خوبی دارد بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری است که تقریبا همه کسب و کار های موفق از آن بهره گرفته اند.

در واقع بازاریابی با ایمیل می تواند موفقیت در هر کسب و کار آنلاینی را تضمین و مخاطبان زیادی را به مشتری پر و پا قرص محصولاتش تبدیل کند.

شما می توانید از طریق یک ایمیل پیشنهاد های ویژه تان را به کاربران سایتنتم بدهید.

ارسال خبرنامه یکی از بهترین راه‌های ارتباط و حفظ مشتریان است.

به جز خبرنامه، پشتیبانی و ارسال پیام خودکار برای خریدها یا سفارش‌ها یکی از دغدغه‌های همیشگی صاحبان وبسایت‌ها است.

سرویس‌های ارسال ایمیل تمام این کارها را بدون کدنویسی و به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

MailerLite

سرویس میلرلایت قبلاً نماینده‌ای در ایران داشت اما در حال حاضر ارتباطی با این نمایندگی ندارد.

با میلرلایت می‌توانید ایمیل‌های اتوماسیون، خبرنامه یا پرسشنامه طراحی کنید.

تا هزار مخاطب و ارسال ۱۲ هزار ایمیل در ماه رایگان است.

خدمات بیشتر به صورت غیررایگان از ۱۰ دلار ماهانه شروع می‌شود.

میل چیمپ (mailchimp)

سرویس میل چیمپ روزانه حدود یک میلیارد ایمیل ارسال می‌کند.

بخوانید :   3متد آسان یافتن کلمات کلیدی در زیر 10 دقیقه

همین عدد نشان می‌دهد خدمات آن کامل و عالی است.

با میل چیمپ می‌توانید خبرنامه‌های هدفمند و زمانبندی شده برای مشتریان ارسال کنید.

همچنین امکانات تبلیغ هوشمند، تست و رفتارسنجی کاربران در این سرویس فراهم است.

تا ۲ هزار مخاطب و ۱۰ هزار ایمیل ماهانه رایگان است.

پلن‌‌های غیررایگان با امکانات بیشتر از ۱۰ دلار ماهانه شروع می‌شود.

Sender

سرویس سندر امکانات محدودی دارد اما بعد از سخت‌گیری سرویس‌های دیگر و تحریم‌ها، به یک گزینه محبوب در ایران تبدیل شده است.

تا ۲۵۰۰ مخاطب و ۱۵ هزار ایمیل در ماه رایگان است.

پلن‌های قوی‌تر از ۹ دلار ماهانه شروع می‌شود.

پاکت

یکی از سرویس‌های ایرانی ارسال ایمیل پاکت است که امکاناتی مثل امکان A/B تست،

قالب‌های آماده، اتوماسیون بازاریابی و دسته‌بندی مخاطبان دارد. از ۲۰۰ هزار تومان در ماه شروع می‌شود.

نجوا

نجوا یک سرویس ایرانی ارسال ایمیل انبوه و پوش نوتیفیکیشن است.

نجوا رابط کاربری خوب، امکان تست A/B، زمان‌بندی ارسال و دسته‌بندی کاربران دارد.
پنل پایه این سرویس با امکان ارسال ۳ هزار ایمیل در ماه رایگان است.

پلن‌های قیمت بالاتر از ۴۵۰ هزار تومان در ماه شروع می‌شود.

 

بهترین سرویس‌های تبلیغات کلیکی، همسان، بنری و ریتارگتینگ

 

یکی از نمونه های تاثیرگذار تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی گوگل است.

با تبلیغات کلیکی گوگل شما می توانید یک شبه رتبه یک موتورجستجو شوید و بازخورد قابل توجهی برای خود کسب کنید.

این روش مناسب کسانی است که برای پرداخت هزینه های تبلیغاتی سنگین مشکلی ندارند و قصد دارند خیلی سریع

بازخورد هزینه شان را دریافت کنند.

تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی روش تبلیغ است که در آن فقط به ازای کلیک روی تبلیغ یا لینک پول پرداخت می‌کنید.

یعنی برخلاف اکثر روش‌های تبلیغ فقط برای مشتری‌هایی که از سایت شما بازدید کنند،

خریدشان را تکمیل کنند یا اپلیکیشن شما را نصب کنند پول می‌دهید.

این مزیت تبلیغات کلیکی باعث شده تا به عنوان پربازده‌ترین روش تبلیغاتی در اینترنت شناخته شود.

به علاوه، تناسب داشتن نیاز کاربر با تبلیغی که می‌بیند باعث می‌شود نرخ کلیک و فروش شما به شدت زیاد شود.

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پلتفرم تبلیغات کلیکی در دنیا گوگل ادز است.

تبلیغات گوگل ادز در کنار نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

Google ads

همانطور که گفتیم گوگل ادز کارآمدترین سرویس تبلیغات کلیکی دنیا است.

دلیل این کارآمدی هم ساده است؛ گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا است و تبلیغات شما هر روز

در کنار نتایج جستجو به میلیون‌ها کاربر نمایش داده می‌شود.

بازدهی گوگل ادز نسبت به سایر روش‌های تبلیغات کلیکی نسبتاً بالاتر است و به همین دلیل بهترین گزینه برای جذب کاربر و افزایش فروش است.

یکتانت

یکتانت سه نوع تبلیغ کلیکی ارائه می‌دهد:

تبلیغات همسان،

تبلیغات استاندارد عادی و

کمپین‌های محصول (که در واقع یک نوع ریتارگتینگ است.)

تبلیغات همسان از نوع بنری هستند و با عنوان‌هایی مانند «مطالب پیشنهادی از سراسر وب» و «پیشنهاد روز» منتشر می‌شوند.

تبلیغات محصول، بیشتر برای فروشگاه‌های اینترنتی کاربرد دارد و جزء تبلیغات ریتارگتینگ محسوب می‌شود.

در کمپین‌های ریتارگتینگ، بر خلاف کمپین‌های بنری عادی، تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده می‌شود که حداقل یک بار وارد وب‌سایت شما شده‌اند و احتمالاً به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند بوده‌اند.

در روش ریتارگتینگ، کاربر تبلیغات محصول مرتبط با بازدید‌های قبلی خودش را می‌بیند.

صبا ویژن

شرکت صبا ویژن زیرمجموعه صبا ایده و همکار آپارات است.

بخشی از خدمات تبلیغاتی صبا‌ویژن تبلیغات کلیکی در حدود ۱۴ هزار وبسایت ایرانی است.

طبق توضیحات نوشته در وبسایت صباوبژن، سیستم تبلیغاتی آنها کلیک‌ها و بازدیدهای غیرواقعی را شناسایی می‌کند

و به همین دلیل کارایی بالایی دارد.

تپسل

تپسل در کنار انواع خدمات تبلیغات هدفمند، بنری و اپلیکیشن، تبلیغات کلیکی هم ارائه می‌کند.

طبق توضیحات نوشته شده در وبسایت این شرکت، تبلیغات کلیکی هوشمند است و برای بیشترین بازدهی بهینه‌سازی می‌شود.

کاپریلا

سیاست کاپریلا نسبت به دو شرکت معرفی شده کمی متفاوت است.

تبلیغ‌دهنده‌های کاپریلا جایگاه بنر را اجاره می‌دهند و مثل بقیه درآمدشان وابسته به کلیک نیست.

از طرف دیگر کاپریلا مدعی است با هوش مصنوعی بهترین تبلیغات را به صورت هدفمند به مشتریان نمایش می‌دهد.

 

ابزارهای تحلیل وبسایت و بازدیدکننده‌ها

 

بدون اغراق مهم‌ترین گروه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای تحلیل دیجیتال است.

در تحلیل وبسایت‌ها و هر نوع بستر دیگر دنبال این هستیم که بدانیم کارهایی که الان انجام می‌دهیم

در جهت دستیابی به اهدف تعیین شده است یا نه.

ابزارهای تحلیل را در دو گروه ابزارهای مخصوص وبسایت و ابزارهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی معرفی کردیم.

 

Google Analytics

 

گوگل آنالیتیکس یا همان آنالیز مهم‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که هر وبمستری باید بلد باشد.

با این ابزار می‌توانید رفتار کاربران در وبسایت، بازدیدها، میزان ورودی از منابع مختلف، کمپین‌های تبلیغاتی، موقعیت جغرافیایی و خلاصه هرچیزی که مربوط به تحلیل و رصد کاربران خود نیاز دارید را به دست آورید.
سرویس آنالیتیکس رایگان است اما برای وبسایت‌های بزرگ که خدماتی فراتر از سرویس معمولی نیاز دارند Analytics 360 معرفی شده که هزینه ۱۵۰ هزار دلار در سال دارد.

البته برای اغلب وبسایت‌ها سرویس رایگان امکاناتی فراتر از نیاز دارد.

گوگل تگ منیجر

گوگل آنالیتیکس بدون تگ منیجر کاربرد زیادی ندارد.

آنالیتیکس به تنهایی نمی‌تواند آمار تمام اتفاقاتی که در وبسایت می‌افتد و جزئیات رفتار کاربران را ثبت و گزارش کند.

اینجاست که تگ منیجر به عنوان یک واسطه بین سایت و آنالیتیکس وارد می‌شود.

با ایجاد تگ‌های مختلف در این سرویس می‌توانید اطلاعات کوچکترین اتفاق مثل کلیک روی دکمه را به آنالیتیکس بفرستید.

hotjar

هات‌جر ابزاری ساده برای رصد و درک رفتار کاربران است.

با هات‌جر می‌توانید بخش‌های پرکلیک در هر صفحه، حرکات موس و میزان اسکرول کاربران را زیر نظر بگیرید.

به علاوه، می‌توانید با تنظیم قیف فروش خود ببینید کاربران در چه بخش‌هایی، از خرید منصرف می‌شوند.

هزینه: برای وبسایت‌های شخصی و حداکثر بازدید ۲۰۰ هزار در روز رایگان است. پلن‌های بالاتر از ۲۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

Alexa

الکسا با سیستم رتبه‌بندی وبسایت‌ها مشهور شد اما الکسای فعلی یک سرویس تحلیل بازدید وبسایت و تحلیل رقبا است.

هزینه: فقط چک کردن رتبه و دریافت اطلاعات محدود درباره رقبا و بازدید هر وبسایت رایگان است. قیمت بقیه پلن‌ها بستگی به خدمات درخواستی دارد.

similarweb

سیمیلاروب ابزاری مشابه الکسا برای تحلیل بازدید و میزان رقابت وبسایت است.

بدون عضویت در آن می‌توانید اطلاعات مختصری درباره آمار جستجو، منابع ورودی کاربران، رقبا و کلیدواژه‌هایی که کاربران را به وبسایت شما می‌رساند پیدا کنید.

similarweb یک رتبه‌بندی مشابه الکسا هم دارد که البته دقت آن از الکسا کمتر است.

هزینه: در عضویت رایگان به مدت سه ماه می‌توانید آمار بازید وبسایت را رصد کنید. عضویت‌های غیررایگان با توجه به خدمات درخواستی قیمت‌های متنوعی دارد.

Hubspot

هاب اسپات یکی از بزرگترین وب سایت هایی است که بر پایه تولید محتوا ساخته شد و بعد از آن ابزارهای کاربردی و متنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه داد.

با ابزار دیجیتال مارکتینگ هاب اسپات می توانید نرم افزارهای چت زنده را به راحتی برای وب سایت تان نصب کنید و یا میزان بازدید کنندگان سایت را آنالیز کنید. حتی با این ابزار می توانید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید.

بخوانید :   طراحی وب سایت و یا برنامه نویسی وب کدامیک بهتر است ؟

در کل این ابزار کامل و جامع است اما قیمت بالایی نیز برای آن باید بپردازید.

 

بهترین ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه‌‌های اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی یکی از قدرتمند ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آیند.

قطعا می دانید که امروزه اکثر کاربران اینترنت از گوشی های موبایلشان استفده می کنند و بیشتر این استفاده مربوط به وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی است.

در این شرایط راه اندازی کمپین های تبلیغاتی که مانند ویروس پخش می شوند

می تواند بهترین بازدهی را برای صاحبان کسب و کار های اینترنتی داشته باشد.

وقتی بخواهید چندین شبکه اجتماعی را همزمان مدیریت کنید کارتان خیلی سخت می‌شود.

ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی دقیقاً با همین هدف ساخته شدند تا به راحتی بتوانید چندین پروفایل را در شبکه‌های اجتماعی مختلف همزمان مدیریت کنید.

بعضی از این سرویس‌ها امکان تولید محتوای سریع هم دارند و بعضی فقط ابزاری برای آمارگیری و تحلیل پیشرفته هستند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه شبکه‌های اجتماعی برای هر پلتفرم بسیار متنوع هستند.

در ایران با توجه به این که اینستاگرام محبوبیت بیشتری دارد، بیشتر ابزارهای مرتبط با اینستاگرام استفاده می‌شوند.

socialblade

فرض کنید می‌خواهید به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی پول بدهید تا برای شما تبلیغ کند؛

از طرفی می‌دانید که اضافه کردن فالوورهای فیک و لایک غیرواقعی امکان‌پذیر است.

بهترین راه بررسی شبکه‌‌های اجتماعی خودتان یا هر فرد دیگر، داشتن آمار بلند مدت و سنجش شاخص‌های پیشرفت است.

سرویس‌هایی مثل socialblade این کار را به خوبی انجام می‌دهند.

socialblade آمار یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و … را پوشش می‌دهد.

Ninjalitics

Ninjalitics ابزاری دیگر است که برای رصد و آمارگیری اینستاگرام استفاده می‌شود.

در نسخه رایگان می‌توانید اطلاعاتی از تغییر تعداد فالوورها، نرخ تعامل (Engagement) و … را بررسی کنید.

hootsuite

هوت‌سوییت از قوی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در حوزه شبکه‌های احتماعی است.

با این ابزار می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود در اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب را به صورت همزمان مدیریت کنید.

هدف اصلی هوت‌سوییت خودکارسازی پست‌گذاری، مانیتورینگ و افزایش بازدهی است.

پلتفرم‌های قابل اتصال و کارهایی که می‌توانید با هوت سوییت انجام دهید بسیار متنوع است.

Buffer

بافر هم مثل هوت سوییت خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کند.

بافر از نظر خدمات مشابه هوت‌سوییت است.

نوین‌هاب

نوین‌هاب رقیب ایرانی سرویس‌‌های خارجی مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.

پلتفرم نوین‌هاب به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلفی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر، یوتیوب، پیام‌رسان بله، گپ و … متصل می‌شود. می‌توانید پست‌های خود را زمانبندی کنید و آمار پیشرفت هرکدام را زیر نظر بگیرید.

Facebook Creator Studio

فیسبوک که مالک شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام است برای برطرف کردن نیاز کاربران اینستاگرام یک سرویس زمانبندی و مدیریت دارد.

Creator Studio داشبوردی ساده دارد و به راحتی می‌‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را برای انتشار زمانبندی کنید.

آمارهای کاربردی اینستاگرام هم از همین سرویس قابل استفاده است.

PromoRepublic

پرومو ریپابلیک یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.

این ابزار به شما اجازه می دهد تمام شبکه های اجتماعی تان را یکجا مدیریت کنید.

از طریق اکانت پرومو ریپابلیک تان می توانید به تمام صفحات اجتماعی تان دسترسی داشته باشید.

محتوا منتشر کنید و حتی ساعت انتشار محتوا به صورت اتوماتیک و دلخواه را تعیین کنید تا در تمام شبکه های اجتماعی تان سر ساعتی خاص منتشر شود.
هم چنین این ابزار بیش از 6000 قالب دارد که می توانید پست هایتان را بر اساس آن تنظیم کنید و از عکس ها و Gif های مختلفش استفاده کنید.

علاوه بر این تمامی دیتایی که از شبکه های اجتماعی تان نیاز دارید مانند نرخ اینگیجمنت و میزان بازدید و… در قالب یک گزارش PDF برای شما آماده می شود.

 

بهترین ابزارهای تست سرعت وبسایت

 

هرچه سایت شما سریع‌تر باشد، کاربران راحت‌تر از آن استفاده می‌کنند.

گوگل هم که همیشه طرفدار تجربه کاربری بهتر است به سایت‌های سریع‌تر رتبه بهتری می‌دهد.
حالا چطور سرعت سایت را بررسی کنیم؟

از کجا بفهمیم عامل اصلی کند بودن سایت چیست؟

سه ابزاری که اینجا معرفی کردیم از بهترین‌ها و دقیق‌ترین ابزارهای سنجش سرعت سایت هستند.

Gtmetrix

یکی از معروف‌ترین ابزارهای سنجش سرعت سایت جی‌تی‌متریکس است.

با جی‌تی‌متریکس می‌توانید گزارش کاملی از بارگذاری بخش‌های مختلف هر صفحه از وبسایت و عملکرد کل وبسایت مشاهده کنید.

در نسخه رایگان می‌توانید تا ۲۰ بار در روز درخواست گزارش سرعت وبسایت کنید.

Pingdom

پینگدام ابزاری مشابه gtmetrix است اما تعداد سرورهای کمتری دارد و گزارش آن ساده‌تر است.

Pagespeed insights

ابزار pagespeed insights توسط گوگل برای بررسی تجربه کاربری وبسایت‌ها معرفی شده است.

این ابزار شاخص‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد که بیشترشان روی سرعت و روند بارگذاری سایت متمرکز هستند.

بهترین ابزارهای کوتاه‌کننده‌ی لینک

لینک‌های طولانی از نظر تجربه کاربری زیاد جالب نیستند به ویژه اگر از کاراکترهای فارسی در URL خود استفاده کرده باشید.

سرویس‌های کوتاه کننده لینک یک آدرس کوتاه شده جدید می‌دهند و آمار کلیک هم برای شما جمع‌آوری می‌کنند.

بعضی از این سرویس‌ها امکان اتصال دامنه دلخواه را می‌دهند.

یعنی می‌توانید دامنه‌ای کوتاه شده مشابه دامنه اصلی به سرویس اضافه کنید و هر آدرس کوتاهی که نسخه کوتاه شده‌اش را با این دامنه بسازید.

 

سایت کوتاه کننده لینک شماره
https://v.ht 1
https://bitly.com 2
https://tiny.cc 3
https://tinyurl.com 4
https://ouo.io 5
https://is.gd 6
https://inx.inbox.lv 7
https://smallseotools.com/url-shortener/ 8
 http://gg.gg  9
https://v.gd 10
http://shorl.com 11
https://rebrandly.com 12

بهترین ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین برای وبسایت‌ها

 

هرچقدر امکان ارتباط و تماس با مشتریان را آسان‌تر کنید، احتمال خرید از شما بیشتر می‌شود.

اگر مشتری مجبور شود برای یک سوال ساده ایمیل بفرستد و شما هم دو روز بعد به ایمیل او جواب دهید، مطمئن باشید مشتری در این مدت مشکلش را از راه دیگری حل کرده است.

مزیت اصلی سرویس‌های چت آنلاین کاهش این زمان و پاسخگویی در لحظه است.

البته امکانات این سرویس‌ها محدود به یک ارتباط سریع نیست.

در ادامه با امکانات بعضی سرویس‌های پرکاربرد بیشتر آشنا می‌شوید.

رایچت

رایچت یک سرویس با ویژ‌گی‌های متنوع برای پشتیبانی مشتریان و پاسخگویی آنلاین است.

رایچت دارای اپلیکیشن‌های قابل نصب روی رایانه و موبایل‌ها است یا می‌توانید از طریق ربات تلگرام به پیام‌ها جواب دهید.

ویژگی جالب دیگر رایچت امکان تنظیم پیام‌های هوشمند و زماندار برای کاربرانی است که به سایت شما وارد شده‌اند.

بسته‌های حرفه‌ای و تجاری رایچت امکانات پشتیبانی تیمی کاملی مثل انتقال گفتگو بین اپراتور،‌ تعریف پاسخ‌های آماده و … دارد.

ریتین

ریتین سرویس ایرانی دیگری است که امکان چت آنلاین را فراهم می‌کند.

امکانات پشتیبانی و مکالمه آن کامل است اما مثل رایچت اپلیکیشن موبایل و امکان پاسخگویی از تلگرام ندارد.

گفتینو

گفتینو سومین سرویس پرطرفدار ایرانی است که امکانات کامل پشتیبانی و چت آنلاین را در اختیار شما می‌گذارد.

شما می‌توانید اپراتورها را به صفحه‌های دلخواه اختصاص دهید.

بخوانید :   چرا از سیستم های مدیریت محتوا در طراحی وب سایت استفاده کنیم؟

به علاوه امکان ارسال فایل صوتی هم فراهم کرده است.

Crisp

Crisp یک افزونه چت آنلاین مخصوص سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس است.

کریسپ برای سایت‌های تجاری، فروشگاهی و استارتاپ‌ها مناسب است.

شرکت‌های بزرگ قابل استفاده می‌باشد. در کریسپ می‌توانید از ربات‌های چت برای پاسخگویی استفاده کنید.

Tawk.to

تنها سرویس چت و پشتیبانی آنلاین تمام رایگان Tawk است.

درآمد این سرویس از فراهم کردن افرادی برای انجام پشتیبانی آنلاین، فروش و منشی‌ آنلاین است.

اسکریپت این سرویس در هر وبسایتی قابل نصب و راه‌اندازی است.

 

ابزارهای مدیریت پروژه

 

مدیریت پروژه‌ها و کارها در بازاریابی دیجیتال بدون ابزارهای مدیریت پروژه تقریباً غیرممکن است.

مخصوصاً اگر تیم بزرگی دارید و تمام کارها نیاز به نظارت و پیگیری دارند مدیریت سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های محبوب مدیریت پروژه مبتنی بر سیستم کانبان کار می‌کنند.

سیستمی که در آن کارها در سه ستون تقسیم می‌شوند.

این ستون‌ها به ترتیب برای انجام، درحال انجام و انجام شده هستند.

دو سرویس ترلو و تسکولو از محبوب‌ترین‌ها در ایران هستند.

ترلو

بسته رایگان ترلو به کاربران اجازه می‌دهد به تعداد نامحدود بُرد برای خودشان بسازند و هم‌تیمی‌های خودشان را اضافه کنند.

در هر برد ترلو می‌توانید هر تعدادی که نیاز دارید ستون بسازید و پروژه‌های خود را مرحله‌بندی کنید.

هر کارت نماینده یک کار است که باید انجام شود.

افرادی که عضو یک کارت می‌شوند یعنی در این کار مشارکت دارند.

تسکولو

تسکولو رقیب ایرانی ترلو است. امکانات اولیه تسکلو مشابه ترلو است.

ترلو قابلیت اتصال به سرویس‌های بیشتری دارد اما تسکولو امکان تماس ویدیویی و مدیریت پروژه بیشتری را فراهم می‌کند.

Slack

اسلک یکی از ابزارهای ارتباطی محبوب در دنیای دیجیتال مارکتینگ است.

توسط این ابزار می توانید کانال های ارتباطی در فضای دیجیتال با همکارانتان ایجاد کنید و یا اطلاعات خاصی را با آن ها به اشتراک بگذارید.
البته این فضا مختص به دیجیتال مارکتینگ است.

مثلا از طریق این ابزار می توانید به ازای هر خریدی که مشتری انجام می دهد به تمامی اعضای تیم نوتیفیکشن بفرستید و یا گزارش هر گونه آنالیزی را به تمام اعضا ارسال کنید.

 

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

 

فهمیدن نیاز کاربران قبل از تولید محتوا یک مرحلۀ الزامی و ضروری است.

بدون تحقیق و استفاده از کلماتی که کاربران بیشتر جستجو می‌کنند، عملاً محتوای شما هیچ فایده‌ای ندارد.

ابزارهایی که در این بخش استفاده می‌شوند با توجه به کم هزینه بودن و پوشش زبان فارسی انتخاب شده‌اند.

Google Keyword Planner

کیورد پلنر گوگل بخشی از پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز است.

اگر بخواهید در گوگل ادز یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنید نیاز به تحقیق کلیدواژه و رصد آمار جستجوی کاربران دارید؛

ابزار کیوردپلنر با همین هدف به گوگل ادز اضافه شده است.

در کیورد پلنر می‌توانید آمار جستجوی عبارت‌های مختلف را به صورت دقیق مشاهده کنید.

Google Trends

گوگل ترند ابزاری است که شرکت گوگل با آن آمار موضوعات و عبارت‌های جستجو شده را گزارش می‌کند.

این ابزار به صورت پیش‌فرض عبارت‌های پرجستجو را براساس موقعیت مکانی و دوره‌ای زمانی نمایش می‌دهد.

به علاوه می‌توانید آمار مربوط به جستجوی یک یا چند عبارت موردنظر خودتان را بررسی کنید.

keywordshitter

کیوردشیتر ابزاری رایگان است که به کمک پیشنهادهای گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیدا می‌کند.

یک یا چند کلیدواژه وارد کنید و بعد استارت را بزنید تا کارش را شروع کند.

هرچه زمان بیشتری از جستجو بگذرد کلیدواژه‌های کشف شده بی‌ربط‌تر می‌شوند.

پس باید حواستان باشد فقط کلیدواژه‌هایی که ارتباط بهتری دارند استفاده کنید.

keywordtool

ابزار keywordtool با Autocomplete گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را فهرست می‌کند.

مزیت این ابزار تقسیم‌بندی جستجوهای تصویر، ویدیو، یوتیوب و … است.

keywordpro

ابزار keywordpro ابزاری مشابه keywordtool است،

با این تفاوت که دایره کلمات کلیدی را به صورت یک گراف معرفی می‌کند و نحوه لینک‌سازی داخلی را برای شما مشخص می‌کند.

keyword eveywhere

ابزار keyword eveywhere نام افزونه‌ای قابل نصب روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس است.

این افزونه لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط همراه با اطلاعاتی درباره سطح رقابت و ارزش هر کلیدواژه در کنار نتایج جستجو در گوگل نمایش می‌دهد.

شما می‌توانید از این لیست خروجی بگیرید.

بهترین ابزارهای تهیه گزارش

گزارش‌نویسی و ارائه گزارش به مشتری یا کارفرما در پروژه‌‌‌های دیجیتال مارکتینگ جزو کارهای مهم اما تکراری و بعضی وقت‌ها سخت است!

اگر سنتی کار کنید مجبورید گزارش خود را در فایل ورد یا اکسل بنویسد و تمام اعداد و ارقام را دستی وارد کنید.

بهترین راهکار برای کم کردن زمان گزارش‌نویسی استفاده از ابزارهایی مثل گوگل‌شیت (Google sheet) و ساخت قالب‌های آماده برای گزارش‌های تکراری است.

گوگل در سال‌های اخیر برای این نیاز هم سرویسی به نام دیتا استودیو ایجاد و معرفی کرد.

Google Data Studio

دیتا استودیو سرویس جدید گوگل برای تهیه گزارش‌های پویا از پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ یا سایر پلتفرم‌ها و منابع مختلف است.

با دیتا استودیو می‌توانید گزارش‌هایی خود را در قالب جدول و نمودار بسازید و نکته قابل توجه این است که این گزارش‌ها به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند.

دیتا استودیو قابلیت اتصال به سرویس‌هایی مثل گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و … دارد.

بهترین سرویس‌های نظرسنجی،پرسشنامه و فرم ساز

پیدا کردن سوالات مناسب برای پرسشنامه، نظرسنجی و تحقیق از مشتریان به تنهایی کاری سخت و نیازمند فکر است؛

از آن سخت‌تر طراحی فرم‌ها و پرسشنامه‌‌ای است که در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه و با کمترین خطا را داشته باشد.

سرویس‌ها نظرسنجی و فرم‌ساز بخش اجرایی و طراحی را برای شما آسان می‌کنند.

پرس‌لاین

پرس‌لاین امکان ساخت پرسشنامه‌های تعاملی‌ و با امکانات متنوع را می‌دهد.

ساخت و طراحی پرسشنامه با این سرویس بسیار آسان است و نیاز به دانش فنی ندارد.

فرم‌ساز گوگل

سرویس فرم‌ساز گوگل کاملاً رایگان است.

با این ابزار می‌توانید فرم‌هایی ساده، چندمرحله‌ای و قابل اعتبارسنجی بسازید.

Survey Anyplace

Survey Anyplace به شما کمک می کند انواع پرسشنامه ها را برای مشتریان خود آماده کنید و یا حتی پرسشنامه هایی کاملا شخصی سازی شده با پرسش های خاص خودتان تهیه کنید و عکس های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.

پرسشنامه های این ابزار به خوبی طراحی شده اند و با هر نوع سیستم عامل و روی موبایل به خوبی

نمایش داده می شوند و تجربه کاربری راحتی را ارائه می کنند.

همانطور که می‌دانید شغل دیجیتال مارکتینگ محدود به یک وظیفه نیست و در واقع چنین فردی یک فرد چند وظیفه‌ای می‌باشد.

به همین دلیل در طراحان سیستم پایا مطلب انواع مختلف ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کردیم.

در آخر از شما کاربر عزیز خواهشمندیم، اگر ابزار دیگری در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌شناسید که به کار سایر فعالان این حوزه بخورد، زیر همین پست معرفی کنید تا آنها را هم به این لیست اضافه کنیم. ????

image_pdfدانلود فایل PDFimage_printپرینت از مطلب

0 Reviews

Write a Review