اشتباه های مهلک سئو

لینک های کوتاه این مطلب :
# اشتباه های سئو # بهبود رتبه سایت # خطاهای سئو
# اشتباه های سئو # بهبود رتبه سایت # خطاهای سئو

فهرست مطالب

5 اشتباه مهلک عنوان های سئو در طراحی وب سایت

 

اشتباه های سئو
اشتباه های سئو

اشتباه های سئو – عنوان های مطالب شما یکی از پر اهمیت ترین فاکتور های رتبه بندی سئو می باشد در حالی که خیلی از طراحی های وب سایت از آن بی خبر هستند و یا حداقل بی اهمیت .

برای بهبود دیده شدن در موتور های جستجو و یا حتی خوب دیده شدن محتوای شما در گوگل باید از 5 اشتباه مهلک سئو پیش گیری کنید که در زیر با آناه آشنا میشویم.

اما اول از همه :

عناوین صفحات چیست؟

عنوان صفحه وب مقداری است که شما می توانید در داخل برچسب <title> که معمولاً در بالای یک سند HTML / XHTML در برچسب <head> یافت می شود قرار دهید.

اکثر مرورگرهای وب عنوان صفحه وب را در بالای پنجره مرورگر و یا در بالای برگه مرورگر نمایش می دهند.

به طور مثال کد زیر :

[html]

<!DOCTYPE html>

<html xmlns=”http://www.w3.org/1999/xhtml” dir=”ltr” lang=”fa-IR”>

<head>

<title>اشتباه مهلک عنوان های سئو در طراحی وب سایت</title>

</head>

[/html]

حال به دنبال مشکلات اشتباه های کشنده ی  سئو و طراحی وب سایت برویم

1-نداشتم عنوان:

تعداد بسیار زیادی وب سایت وجود دارد که دارای برچسب عنوان نیستند یا از عنوان پیش فرض مانند “Untitled Document” استفاده می کنند.

فقط ” Untitled Document” را جستجو كنید و به میلیون ها نتیجه مطابق با این عنوان میرسید.

از آنجا که موتورهای جستجو از برچسب <title> شما برای نمایش در نتایج جستجوی خود استفاده می کنند ، نداشتن یک مورد یا داشتن مطلبی که معنایی ندارد پیدا کردن و فهرست بندی صفحات شما برای ربات گوگل کار بسیار دشواری است. این جزو اولین اشتباه های سئو

عناوین صفحه به یک محتوای ما در وب یک متن عنوانی می دهد. این عنوان به ربات گوگل می گوید که صفحه وب در مورد چیست.

2-عناوین صفحه ی خیلی کوتاه یا خیلی طولانی :

در حالی که این مشکل زیاد مشکل اساسی و مهم نیست ، عناوین صفحه کوتاه پتانسیل یک صفحه را برای رتبه بندی برای چندین کلمه کلیدی محدود و کم می کند.

به عنوان مثال گوگل می تواند حداکثر 70 کاراکتر را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) خود نشان دهد – چرا از این مزیت استفاده نکنیم؟

اما بیش از حد آن را گوتاه هم نکنید. به خاطر داشته باشید که هرچه کلمات کلیدی در عنوان بیشتر باشد ، رقیق تر می شوند.

داشتن کلمات کلیدی بسیار زیاد در عنوان صفحه ، اگرچه توسط Google قابل مشاهده است ، می تواند منجر به مسئله cannibalization کلمه کلیدی شود (که در مورد بعدی صحبت خواهیم کرد).

اصطلاحاتی که در ابتدا در عنوان ظاهر می شوند مواردی هستند که به آنها اهمیت بیشتری باید داده شود. به عنوان مثال

اگر یک صفحه وب در مورد نحوه تعمیر هارد دیسک شکسته در لپ تاپ Dell XPS صحبت کند و کلمات کلیدی اصلی عبارتند از “تعمیر” ، “دل” و “XPS” ، عنوانی مانند:

[code]

<title> چگونه یک هارد خراب شکسته را بر روی یک لپ تاپ DellXPS تعمیر کنیم </title>

[/code]

 

قابل تغییراست به مورد زیر:

[code]

<title> تعمیر هارد دیسک شکسته لب تاپ DellXPS <title>

[/code]

 

عناوین فوق العاده ای را ایجاد کنید که به صفحات وب شما معنی می دهد و به یاد داشته باشید که کاربران وب می خواهند اطلاعات را سریعاً دریافت کند.

خواندن را برای کاربر سخت نکنید ، آنها را مجبور نکنید که با عناوین صفحه که بسیار کوتاه هستند و هم اطلاعاتی ندارند و یا خیلی طولانی هستند ، در مورد عناوین صفحه شما فکر کنند.

3-کلید واژه Cannibalization :

این شرایطی است که عناوین صفحات با کلمات کلیدی زیادی پر می شوند در اصطلاح به آن Keyword-stuffing میگویند.

وقتی که کلمه کلیدی بسیاری را در عنوان قرار دهیم ن تنها باعث بهبود رتبه میشود ، بلکه در بعضی مواقع کاهش رتبه را شاهد خواهیم بود.

به عنوان یک کارشناس سئو اصلا استفاده ی بیش از اندازه ی کلمه کلیدی در عنوان را توصیه نمیکنم.

از آنجایی که صفحات وب داریا محتوای جداگانه هستند اگر در همه ی صفحات از یک کلمه کلیدی استفاده کنیم این ممکن است که نرخ پرش یا bounce rates سایت شما  را افزایش دهد که این اصلا برای بهبود سایت شما خوب نیست.

4- استفاده از نام شرکت / سایت در کلیه صفحات وب :

همانطور که قبلا گفته شد گوگل فقط 70 کاراکتر از محتوای عنوان صفحات شما را نمایش میدهد

که اگر همراه با نام سایت باشد خیلی طولانی تر شده و نحوه ی نمایش را بهم میریزد که این نیاد از نظر گوگل خوب نیست.

بسیاری از وب سایت ها و کسب و کار ها دوست دارند که نام وبسایت آنها در اول عنوان نمایش داده بشود که این خوانایی متن و عنوان را پایین میاورد.

به طور مثال :

[code]

<title>شرکت طراحی وب سایت طراحان سیستم پایا پیشرو در زمینه ی طراحی وب سایت<title/>

[/code]

به جای این محتوا میتوانید بزنید

[code]

<title>طراحی وب سایت<title/>

[/code]

 

چون که نام شما در صفحه اصلی و تماس با ما و درباره ی ما  وجود دارد دیگر نیازی نیست در داخل عنوان مطالب خود آن را وارد کنید.

5- عناوین صفحه کپی شده :

یک اشتباه بزرگ و رایج دیگر در زمینه ی تولید محتوای وب سایت ها استفاده از عنوان های تکراری است.

به این صورت که در وبسایت 2 مطلب با یک عنوان وجود داشته باشد.

در این صورت تعیین آنکه کدام محتوا را گوگل به نمایش بگذارد کاریست بسیار سخت و دشوار

همانطوری که قبلا هم اشاره کردیم سعی کنید در حد امکان محتوا های خود را با عنوان های مختلف و محتوا های مختلف قرار دهید برای پیشگیری از اشتباه های سئو.

این بود 5 تا از مهلک ترین اشتباهات سئو که رایج است و در بسیاری از وبسایت ها شاهد آن بوده ایم.

 

شرکت طراحان سیستم پایا کمک و راهنمای شما در زمینه ی طراحی وب سایت و بهبود رتبه ی وبسایت شما در صفحات گوگل است .

هم اکنون میتوانید به صفحه ی تماس با ما رفته و درخواست خود را بگذارید تا به صورت رایگان در کوتاه ترین زمان با شما تماس گرفته شود و راهنمایی های لازم توضیح داده شود برای راه اندازی طراحی وب سایت کسب و کار خود.

این مطلب برات مفید بود ؟

بر روی ستاره ها بزنید تا نظرتون ثبت بشه

میانگین امتیاز ها 0 / 5. تعداد نظرات : 0

نظری ثبت نشده است ! اولین نفری باشید که نظر میدهد !

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟

طراحان سیستم پایا با قدمت و نمونه کار فراوان کمک میکند به شما تا با طراحی سایت ، طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی و تبلیغات در گوگل و تبلیغات 360 درجه بیشتر دیده شوید و فروش شما هم چندین برابر افزایش پیدا کند 

# اشتباه های سئو # بهبود رتبه سایت # خطاهای سئو