امتیاز

محتوای جذاب – ربات یا انسان؟ جملات خود را با دقت بنویسید.

چگونه محتواهای خودمان را جذاب تر بنویسیم برای ربات ها و انسان ها

چالشی جدید:

در گذشته برای نوشتن محتوای جذاب خود چه برای وبلاگ های خودتان و یا حتی برای رمان ها و کتاب های خودتان

چیزی که معرض بود این بود که خواننده ی محتوای شما انسان ها هستند.
صد ها سال پیش نویسندگان و انسان های بزرگ برای ما تمام تلاش خود را کرده اند که جملات و کلمات زیبا را بیافرینند

که ما بتوانیم در متن های خودمان از آنها استفاده کنیم.
اما امروز دنیای تولید محتوای جذاب و متن نویسی به کلی تغییر کرده است.
امروزه در کنار آدم ها موتور های جستجو نیز خواننده ی متون ما هستند و الان زمانی است که

باید محتوای جذابی تولید شود که هم برای انسان ها و هم برای ربات ها جذاب باشد.

خزندگان وب و الگوریتم:

خزندگان وب ربات هایی هستند که تصمیم میگیرند که شما در کجای موتور های جستجو قرار بگیرید .
این ربات ها با الگوریتم های خاصی تعیین میکنند که شما باید اول دیده شوید یا رقیبان شما.

دقیقا همین متدی که گوگل به کار برده است برای شناسایی و رتبه بندی وب سایت ها که بتواند

مطالعه و جستجو را برای کاربران خود آسان تر کند.

اصول اولیه:

امروزه گوگل الگوریتم های خود را بهبود بخشیده است تا حدی که قابلیت تشخیص محتوای قابل فهم و ساده شده برای انسان ها را دارد.
این الگوریتم ها تا حدی پیشرفته هستند که به راحتی غلط های نگارشی

بخوانید :   3متد آسان یافتن کلمات کلیدی در زیر 10 دقیقه

خطا های گرامری و حتی املای غلط را هم به سادگی تشخیص خواهد داد.
این الگوریتم ها قادر هستند تا بگویند تا چه حدی متن شما قابل خواندن است.

یعنی برای خواندن این متن آیا کاربر دچار مشکلی میشود یا خیر.
به طور کلی اگر متون شما در حدی باشد که یک بچه ی 12 ساله قادر به خواندن آن باشد

یعنی به صورت کامل این الگوریتم را رعایت کرده اید. در غیر این صورت باید یک بازبینی داشته باشید بر متن خودتان.

کلمات کلیدی:

همان طور که میدانید موتور های جستجو برای پیدا کردن محتوای مناسب برای کاربر بر اساس کلمه ی کلیدی که

کاربر سرچ کرده است شروع به جستجو در محتوا های شما میکند.
خیلی از افراد محتوا های خود را پر میکنند از کلمات کلیدی که حتی خوانایی متن را هم دشوار میکند به علت وجود بیش از حد کلمه ی کلیدی.
خیلی مهم است که بدانید الگوریتم های گوگل چگالی کلمه ی کلیدی به کار رفته شده در سایت را تشخیص میدهند و حتی

در مواقعی قادر هستند که جریمه برای شما در نظر بگیرند به علت رعایت نکردن حجم کلمه ی کلیدی در متن.

بهترین راه برای رسیدن به یک نتیجه خوب ، نوشتن به طور عادی ، ذکر کلمات کلیدی در صورت مناسب و تلاش

برای نوشتن هر چه سبک به سبک طبیعی است ، البته این امر بستگی به نوع مخاطب انسانی شما نیز دارد. !

فهرست کردن بر اساس معنی:

گوگل از یک تکنولوژی به نام LSI یا به اختصار (Latent Semantic Indexing) برای فهرست گذاری خود استفاده میکند.
این شیوه به این صورت عمل میکند که جستجوی مشابه شما را بر اساس فهرست گذاری ای که انجام داده است برای شما لیست میکند.
بگذارید یک مثال بزنیم :
وقتی شما سرج میکنید “شیر” گوگل از کجا تشخیص میدهد که هدف شما شیر خوردن است یا شیر در جنگل؟
وقتی شما یک فاصله میکذارید و مینویسید خوردن ، گوگل تمام نتایجی را که در رابطه

بخوانید :   ویژگی های جدید وردپرس 5.3 به همراه تصویر

با شیر خوردن ثبت کرده و علامت گذاری کرده است را برای شما لیست میکند.
این تکنولوژی باعث بهبود و محبوبیت موتور جستجوی گوگل شده است.
مهم است که بدانید که گوگل سعی میکند همیشه که بهترین نتیجه را برای کاربران خود ارائه دهد.

سخن آخر:

در این ایام در سخت ترین زمان برای نوشتن مطلب و راحت ترین زمان برای دسترسی به محتوا ها قرار داریم.
برای نوشتن محتوا باید عوامل بسیار زیادی بررسی شود تا بتواند در موتور های جستجو جای خود را به دست بیاورد.
از سمتی هم نوشتن و تولید محتوا کار هنرمندان است که بتوانند شیوا و خوانا محتوایی تولید کنند

که از نظر همگان و حتی موتور های جستجو محتوای شاخصی باشد.
هر کسی قدرت نوشتن محتوا را ندارد. این امری بس طبیعی است.
خیلی مواقع هم پیش می آید ممکن است همه کس بتوانند محتوا را تولید کنند.

ولی رعایت اصول محتوایی و رتبه گیری بر اساس محتوا کاری بس دشوار است

که میتوان این کار ها را از آزانس های دیجیتال مارکتینگ هم درخواست کرد.
در صورت نیاز برای تولید محتوای اختصاصی برای وب سایت خود و یا حتی طراحی وب سایت حرفه ای میتوانید روی کمک ما هم حساب کنید.

2

0 نظرات

نظر خود را بنویسید