امتیاز

این روز ها بحث طراحی وب سایت واکنش گرا در بین تمام شرکت ها ، کسب و کارها ، شرکت های طراحی وب سایت و حتی طراحان وب سایت حرف اول را میزند. و مطمئن باشید سایتی بدون ریسپانسیو بودن خیلی زود از بین میرود.

با هم این مطلب ر بخاونیم تا بیشتر آشنا شویم با دنیای طراحی واکنش گرا .

طراحی وب سایت واکنش گرا- تمام باید ها و نباید ها

 

آیا میدانستید بیش از 60% از محتوای وبسایت ها توسط موبایل ها و تبلت ها دیده میشود؟

آیا میدانستید اگر کاربری وارد سایتی شود و ریسپانسیو نباشد خیلی زودتر خارج میشود؟ حتی اگه داده ی مفید درون ساید باشد.

سوال اصلی این است طراحی وب سایت واکنش گرا یعنی چه ؟

ریسپانسیو (Responsive) در زبان انگلیسی یعنی واکنش گرا.

به صورت خلاصه ریسپانسیو یعنی سایت به صورت خودکار تشخیص دهد که کاربر با چه ابزاری وارد وبسایت ما شده است و طراحی وب سایت به شکلی انجام شده باشد که با توجه به ابزار کاربر وبسایت از خود واکنشی نشان دهد که معمولا شامل تغییر سایز صفحه مناسب با ابزار کاربر و … است.

طراحی وب سایت واکنش گرا
طراحی وب سایت واکنش گرا

در این روز ها که بازار وب گرم است و گوگل به سختی پیگیر ایراد یابی و امتیاز دادن به وبسایت ها است ، خیلی مهم است که در طراحی وب سایت از ریسپانسیو استفاده بشود .

چون گوگل امتیاز ویژه ای را برای طراحی وب سایت ریسپانسیو اعمال کرده است و اگر سایت ریسپانسیو نباشد خیلی زود از گدونه ی رقابت وبسایت ها خارج میشود.

بخوانید :   ویژگی های جدید وردپرس 5.3 به همراه تصویر

سایت هایی که ریسپانسیو طراحی وب سایت شده باشند تمام مدل های windows، Linux، ios، Android رو میشناسند و متناسب با آنها سایز خاص را نشان میدهند.

اگر خیلی زود تصمیم به ریسپانسیو کردن سایت خود نگیرید به زودی شاهد خواهید بود که حدود دو سوم از کاربران و مراجعه کنندگان خود را از دست میدهید.

سوال دیگر این است که آیا سایت طراحی وب سایت واکنش گرا بر روی سئوی ما  تاثیرگذار است ؟

 

در آخرین تحقیقات انجام شده مشاهده شده است که فقط در ایران نزدیک به 40 میلیون کاربر فقط با موبایل وب سایت ها را بازدید میکنند.
این درحالی است که به زودی این عدد به نزدیک بر 60 میلیون خواهد رسید.
پس بهتر است زودتر دست به کار شوید تا قبل از اینکه پشیمان شوید.

سوال دیگر این است که واکنش گرا بودن یک سایت در بازاریابی موثر است دارد؟

 

به طور قطع میتوان گفت که بله . فرض کنید شرکتی بازایابی هستید و طراحی وب سایت بازایابی انجام داده اید ولی ریسپانسیو انجام نشده است.

چه اتفاقی می افتد؟ کاربر با موبایل یا تبلت وارد سایت شما میشود و یک بهم ریختگی و استایل بدی را از سایت شما میگیرد .

طبیعتا خیلی زود سایت را ترک میکند و به فکر کسب و کار و شرکت طراحی وب سایت دیگر می افتد.

پس خیلی مشخص است که طراحی وب سایت بازاریابی باید خیلی خاص تر و کامل تر از طراحی وب سایت شرکتی و معمولی باشد.

سایت های واکنشگرا چه مزیت هایی دارند؟

 

بخوانید :   نحوه ایجاد یک وب سایت وردپرس در سال 2020 - راهنمای نهایی نهایی

صرفه جویی در هزینه:

در گذشته برای هر ورژن از سایت یک قالب خاص زده میشد و گاهی در زیر دامنه قرار میگرفت و سرور پس از تشخیص نوع Device کاربر آن را به آن صفحه ی حاص ارجاع میداد

که این کار خیلی هزینه بردار بود چون باید طراحی وب سایت به صورت چندباره انجا میشد.

صرفه جویی در زمان:

در آن ایام برای هر ورژن یک قالب زده میشد که طبیتا زمان بر بود برای نهایی کردن پروژه

ولی این روزها برای طراحی وب سایت داخل خود فایل استایل میتوانید ورژن ریسپانسیو خود را ویژگی هایش را تعیین کنید.

خیلی عالی

افزایش ترافیک سایت:

اگر کاربری وارد سایتی شود و ریپانسیو نباشد خیلی زود آن سایت را ترک میکند و میرود به دنبال سایتی دیگر .

اگر رقیب شما سایتش ریپسانسیو نباشد کاربر از سایت آن وارد سایت شما میشود که سایت ریسپانسیوی دارید.

پس اینجوری هم کاربر در سایت شما ماندگار تر میشود ، هم فروش شما بیشتر میشود.

به همین سادگی.

چک کردن ریسپانسیو بودن سایت

سایت بوت استرپ – فریم ورک برای ریسپانسیو کردن طراحی وب سایت

پیروز و سربلند باشید.

با نظرات خود مارا حمایت کنید.

 

0 نظرات

نظر خود را بنویسید